NatuurvoedingGoede voeding is een belangrijke pijler voor je gezondheid, maar wat is nou goed? Zowel klachtgericht* als preventief ik je ondersteunen. Op basis van jouw behoeften stellen we een maatwerk voedingspatroon samen. Welke natuurvoeding vult en welke voedt?


Voedingsleer in de natuurgeneeskunde

In de natuurgeneeskunde kijkt met naar de energetische effecten van voeding. Dat betekent dat je niet alleen naar de macronutriënten zoals vetten en koolhydraten kijkt, maar ook naar de micronutriënten. Daarbij neem je verder mee wat het met je doet. Werkt de voeding verwarmend, of juist verkoelend? En past dat op dit moment bij je, met hoe je in je vel zit?

Geen dieet, maar voedingspatroon

Het gaat erom dat je op je je leven zo inricht dat je op de lange termijn een voedingspatroon hebt dat je ondersteunt en niet tegenwerkt. Dus geen snelle crashdieëten om af te vallen, maar voedende voedingskeuzen. Denk daarbij ook aan de momenten van eten en drinken en de combinatie van voedingsmiddelen in een gerecht.

Werkwijze natuurvoedingsmethodiek

We bekijken welke voeding en keukenkruiden je kan gebruiken om je vitaliteit te versterken. Leren luisteren naar de signalen van lichaam is hierbij een belangrijke stap, want elk lichaam is anders en reageert verschillend. Daar nemen we in een aantal stappen de tijd voor. Daarbij leer je al doende wat goed voor je is en wat niet. Uiteraard houden we dan ook rekening met eventuele gevoeligheden en allergieën. Zowel jouw Ayurvedisch body-mind type als specifieke aandachtspunten worden meegenomen om te bepalen welke voeding passend is. Bovendien is er aandacht voor een ondersteunende leefstijl (beweging, dagritme etc.).

* ondersteunend bij acne, ADHD, astma, autisme, bloedarmoede, depressie, osteoporose, brandend maagzuur, eczeem, hoge bloeddruk, hoog cholesterol, hoofdpijn, koortslip, MS, PMS, reumatoïde artritis, artrose, fibromyalgie, slaapklachten, spataderen, staar, traag werkende schildklier.


Bij therapie volgens de vijf natuurgerichte principes wordt altijd een combinatie van methodieken gebruikt. De toepassing ervan is afhankelijk van wat er bij jou speelt en welke werkvormen hierbij het beste aansluiten. Over het algemeen zijn 5 à 8 consulten met een frequentie van één à twee keer per week toereikend voor een balancerend effect.